Profiltekst her!



Arkiv




Kategorier


Siste innlegg

Annonser








Treningen

Har vært slapp på å trene, men i går trente jeg mage veldig lenge på kvelden, er misfornøyd med magen fortiden og hadde nesten starta på en ny "sulteperiode" som jeg kaller det, de periodene jeg spiser veldig lite fordi jeg syns at jeg legger på meg, og blir sint på meg selv.

Heldigvis klarte typen og snakke meg ut av det, og fikk heller overtalt meg til å spise proteiner og trene endel. Så i dag trente jeg beina, armer og rygg. Jeg tøyde ut etterpå. Var deilig å sette seg på sykkelen og få kjørt beina litt, vekter er ikke ille å løfte de heller. Trist å ikke klare det jeg klarte før mer.. Men øvelse og gjentagelser skal nok få meg dit. NEVER GIVE UP!



0 Kommentarer






Styrketrening dag 2

I går hadde jeg styrketrening fra i 1 og en halv time, og i morges i 1 og en halv time. Kjenner det i låra og magen for å si det sånn!

Sov hos André i natt, og etter skolen i dag reiser vi på hyttetur, blir kjempekoselig! Gleder meg allerede kjempemye, selvom alle tingene mine ligger utover gulvet hjemme hos han. Så jeg vet jeg må pakke når jeg kommer tilbake til han etter skolen.

I dag har je også skrivet en menyoppgave på skolen, skrev 3x3 menyer med viner.



0 Kommentarer






Legge om

Nå som det er snakk om dager til jeg er klar for å begynne å trene igjen tenkte jeg å legge om kostholdet så fort som mulig, spise mat som har mye proteiner osv, på lørdag skal jeg ta den første joggeturen på en god stund.

Jeg skal på hyttetur, og tenkte jeg skulle minst jogge 1 time lørdag morgen for å få igjen deg gode følsen av og trene. Gleder meg allerede masse, hver 3 mnd tenkte jeg å legge ut før og etter bilder for å vise framgangen.
NB: jeg trener ikke for å gå ned i vekt, jeg vil bygge muskler og gå opp i vekt.

Tre gode motivasjonsgrunner:
1. Jeg skal jobbe i et yrke der jeg er i fysisk arbeid heletiden, derfor er det viktig å være godt trent så man ikke får evt. Problemer med rygg.
2. Du får mye mer energi og føler deg bedre i form når du er godt trent, og med skole og læringsplass er det viktig å kunne ha overskuddsenergi.
3. Du har ingenting å grue deg til når sommeren kommer feks. For du har en godt trent og fit kropp, du kan være stolt av din vilje og ditt utseende.



1 Kommentarer






Stay fit

Har lovet meg selv å trene som en gal meg engang foten er frisk, noe jeg ikke klarer vente på! Er så keen på å trene og komme over den største skrekken min, altså bikinisesongen.

Det siste året har André klart å øke selvtilliten min litt, tenker ikke så mye over hva andre enn han syns. Likevel tenker jeg fortsatt over andre, og er redd for alt som har med det å vise kroppen egentlig, er nok ikke den eneste jenta, men snart så skal jeg slå til på treningsfronten å bli glad. Jeg er så møkklei kommentarene på kroppen med, bla. At jeg er for tynn.. Så jeg skal jobbe hardt for det.
Starter med å holde meg sunn framover.



1 Kommentarer






mot min egen vilje.

Jeg får høre det ofte nok, at jeg er for tynn. Jeg har fått spørsmålet ofte nok, om jeg har eller har hatt en spiseforstyrrelse.

Saken er det at jeg har en høy forbrenning, eller jeg hadde. Den har gått over, og fettet begynner å legge seg til rette, og det eneste stedet jeg vil ha det er lårene og rundt brystet. Selvom jeg vil ha større lår er det noe inne i hodet mitt, som en tvangstanke som får meg til å trene det bort med engang. Jeg hører så ofte at folk liker beina mine, men jeg hater dem. Jeg  trener nesten hver kveld, trener en time her og der bare for å passe på at fettet forsvinner. For to uker siden bestemte jeg meg for å slutte å spise alt med fett, karbo, sukker osv. Jeg levde på knekkebrød. Jeg kunne ikke spise noe av det jeg likte. Jeg sluttet etter 4-5 dager, fordi jeg kjente at jeg ble mer og mer sliten. 

Selvom jeg ikke ønsker å være tynn er det bare noe oppe i hodet mitt som tvinger meg til å trene. Mitt verste mareritt er å ikke ha en flat mage, og det er ikke få ganger jeg har krypi inn i armkroken til Andrè og gråti over hvor missfornøyd jeg er med kroppen min. Uansett hvor mye jeg spiser, mye jeg trener, lite jeg spiser, lite jeg trener så er jeg aldri fornøyd. Ikke i nærheten. Når jeg går på vekta å ser at jeg er nede i 47 kilo blir jeg direkte lei meg, går jeg opp til 58 kilo får jeg panikk og tror med engang at magen min ikke er flat mer. 

Jeg står foran speilet hver kveld og kjenner på magen, prøver å ta tak i fett, skjekker sideflesk, hvordan lårene mine ligger ann og om rumpa mi er på plass. Jeg kjenner etter minst 30 ganger dagelig om jeg har fått en valke under rumpeballene. Dette høres rart ut for mange, men uansett hvor mye jeg har lyst å legge på meg trener jeg automatisk bort det lille ekstra som kommer. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde litt ekstra på kroppen. Etter såpass mange år med "du er for tynn! legg på deg!" så blir det kanskje sånn. Men til alle dere som har de ekstra kiloene, jeg misunner dere kjempemye. Nei, det er ikke pent å være for tynn, det er pent med former.  Dette er noe jeg aldri prater om, sier somregel at jeg trener lite og er lat. Men dette er ting som jeg plutselig bare vil gjøre når kvelden nærmer seg, for at jeg skal føle meg bedre. Jeg ser ikke på trening som slanking egentlig, det er bra for alle. Jeg trente ikke over lange perioder, kanskje det er derfor jeg føler kroppen min ikke er der den skal. Men jeg håper jeg blir fornøyd snart. 

Meldte meg ut av elexia, men trener fortsatt på egenhånd, selv med en ødelagt fot har jeg i dag tatt 80 pile squats og noen 40 situps .. i morgen håper jeg at jeg klarer 90 pilesquats .. og lever egentlig ganske etter 50 pilesquats, 50 jumpsquats, 50 hinduspuats, 50 splitsquats rep x3 fram til sommeren, fordi jeg er redd for at jeg kommer til å være missfornøyd med meg selv under bikinisesongen. Håper hvertfall at jeg er fornøyd med lår, mage og rumpe til da, fordi kanskje jeg føler meg mer konfortabel. 

Har dere noen spørsmål er det bare og fyre løs. 






0 Kommentarer






hits